Saturday, March 31, 2012

aku ingin mencintaiMU

assalamualikum w.b.t,may peace b upon all of u ,
susah untuk nina tulis entry kali ini, susahnya sebab nina tak tau nak terjemahkan perasaan yang nina rasa ni dalam perkataan.susah sgt ya ALLAH. tp nina tau nina kena kuat. kadang2 rasa mcm mimpi pun ada. senang cerita hidup kita,mati kita, nafas kita dalam gengamanNYA. pelik ,pelik tapi itulah hakikatnya bila kt tau yang ujiannya datang kita harus tabah menghadapinya walau seperit manapun ia, pasti ada jalan keluarnya. ya muhaimin,ya ALLAH pemberi rasa aman,Kau berilah rasa aman itu dalam hati ini di dalam setiap langkah hidupku. kat sini ad beberapa surat untuk orang2 yang nina rasa penting dalam hidup nina.
surat 1
assalamualikum abah, semoga abah berada dalam lindungan ALLAH s.w.t selalu,abah,tahnk you sebab masa kecik2 abah selalu tepuk kakak sampai kakak tidoq, abah selalu bawak p jalan2, thank you sebab mendidik dan menjaga kakak sampai kakak menjadi manusia.thank you sangat2.abah,walaupun kakak tak pernah rasa macamana sakit dan perit yang abah hadapi,tapi ALLAH tau, ketahuilah abah ALLAH sayang abah sangat,abah setiap hari kakak bangun dari tidur, hanya satu, kakak nak teangok abah baik, kakak nak tengok abah jalan, kakak nak tengok abah senyum ,gelak, banyak sangat pengorbanan abah buat kakak dan adik2, abah kakak minta maaf sangat sebab hanya doa yang kakak mampu untuk abah, abah tolonglah kuat ya! each and every day kakak p sekolah, rasa macam lost something, tak rasa semangat. HILANG. tak tau kemana ia pergi. abah, kakak hanya ada 1 abah yang Allah berikan untuk kakak. jadi kakak doakan Allah maha pelindung, manjaga abah sepanjang ketiadaan kakak di sisi abah. abah cepat baik ok! please,please, coz i dont believe in doctors,i dont believe in medicine n i just believe in ALLAH, the one who cures and ease everything,the one who always be with us all the time.
surat 2
assalamualikum mama,mama,thank you sebab lahirkan kakak.thank you sebab membesarkan kakak dengan penuh kasih sayang, mama, banyak sangat pengorbanan mama untuk kakak dan adik2. mama, kakak sayang mama sangat. mama,kakak mintak maaf kakak selalu susahkan mama. mama,kakak tahu di saat ini fikiran mama bercelaru,fikiran mama tertumpu dekat abah; sakit yang abah hadapi. mama, dalam apa jua keadaan tolog kuatkan diri mama,sebab mama masih ada kakak dan orang2 lain. anggaplah semuanya ujian dariNYA.
dalam hidup kita,memang kita kadang2 diberi pilihan, andai kita tahu apa yang akan terjadi di masa hadapan.pasti jalan itu bukan menjadi pilihan. itulah uniknya ujian ALLAH untuk setiap dari kita. ALLAH itulah sumber kekuatan.Kadang2 hati ini rindu,rindu pada siapa pun nina tak tahu. yang pasti, dalam hati ini ada orang yang nina cintai, cuma nina merasakan nina tak berhak keatas dirinya. biarlah nina simpan rapi rasa cinta itu di dalam doa. bila kita mencintai seseorang,janganlah biar orang itu terjerumus ke lembah hina. jaga ALLAH maka Allah akan menjaga kamu. jagalah hubungan cinta dgn orang itu semoga ia berada dalam redha ALLAH. semoga cinta itu menjadi pahala untuk kita,meraih redha ALLAH, bukan menambah dosa yang sudah cukup banyak untuk ditanggung.nauzubillah. pujuklah hati supaya ia mengerti bahawa dalam setiap ujiannya ada sebabnya yang kita sendiri kurang mengerti. didiklah hati supaya ia melihat sesuatu dari mata hati . semoga ALLAH menerangkan mata hati kita. InsyaALLAH.

No comments:

Post a Comment