Friday, April 12, 2013

S.A.H.A.B.A.T

bismillahirrahamirrahim,
asslamualaikum wbt,
 
Kawan adalah seseorang yang kita boleh kongsi lebih dari satu perkara samada hobi,minat ,perasaan, perjuangan dan sebagainya. Kawan itu wujud apabila kita menemui seorang individu yang "sekepala" dengan kita,pendek kata kawan itu adalah individu yang mempunyai sama minatnya,perangainya dan sbgnya dengan diri kita,dimana apabila meluangkan masa bersama2 kita merasa selesa dgnnya.

SAHABAT pula adalah individu yang merasa tanggungjawab terhadap diri kita tetapi tidak memiliki sebarang hubungan darah. Sahabat adalah orang yang membawa kita kearah kebaikan dan begitu juga kita.
Dalam erti kata lain, meraka adalah induvidu yang sangat setiakawan yang memahami perasaan dan situasi kita,orang yang bisa menenagkan kita ketika resah,setia mendengar masalah kita, dan sanggup berjuang demi kita.

hargailah sahabat kita selagi mereka hidup, saya punya seorang sahabat yang sangat setia.Dia akan message saya setiap hari,kadang2 penat kerja tidak dilayan,tapi dia tetap tidak jemu untuk bertanyakan khabar setiap hari. tq Engku Mastura. SAYA SAYANG AWAK! Alhamdulillah, ALLAH mengirimkan dia sebagai sahabat. Formerly,I met her during my foundation study at International Islamic University Malaysia. Dia sgt pemalu dan pendiam orangnya. Orang yang tak kenal akan cakap dia sombong,but believe me,they r totally wrong. Bila saya sedih, dia sanggup call saya sampai habis kredit,sikit pun tak merungut. Kdg2 sampai pinjam kredit advance. hehe. sgt sweet. Doa saya semoga ALLAH temukan awak dgn seorang yang setia dan baik macam awak,semoga ALLAH swt memudahkan perjalanan hidup awak. Awaklah orang yang tak pernah jemu mendengar saya membebel. Dia adalah orang yang saya belajar kesetiaan,kasih sayang sesama manusia,menjadi manusia yang baik. 

Ada kalanya situasi masalah yang menimpa, tiada siapa memahami, tapi ALLAH Maha Mengetahui, Dia tahu saya takkan mampu menyimpan masalah sendiri. Tq2 very much ALLAH for the sweetest gift from you. 
 

p/s : DOAKU SUPAYA ALLAH MENYAYANGI KAMU DI AKHIRAT DAN DUNIA. THANK YOU FOR ALWAYS BEING THERE FOR ME AND OF COURSE ALLAH,IS THE ONE WHO KNOWS US BETTER THAN OUR OWN SELF. ALLAH bantu nina menghadapi hari2 yang mendatang please.Jadikan nina hamba yang bertakwa dan kuat untuk ALLAH. AMEEN YA RABB :'(




No comments:

Post a Comment